ایا ما در جهان تنها هستیم؟مردد

 

*در یکی دو قرن اخیر این سوال که ایا ما در جهان تنها هستیم یا خیر....ذهن انسان را مشغول به خود کرده است. داشمندان زیادی در این باره نظراتی داده اند.

*برای باز کردن این موضوع ما میدانیم که درمنظومه شمسی هستیم که ستاره میزبان ما خورشید است. در این منظومه سیاره ما یک سیاره خاص هست و همه گزینه های حیات را دارا می باشد اما در کل ما در کهکشانی به نام راه شیری هستیم...

و خورشید ما یکی از 250 میلیارد ستاره موجود در این کهکشان می باشد.....حال فرض کنیم نیمی از این ستاره ها هیچ.....نیمی دیگر از این ستاره ها دارای سیاره ی میزبان حیات باشند تصور کنید چند تمدن ممکن است وجود داشته باشد !!!!

*اما نکته اینجاست که براساس اخرین یافته ها،یک خوشه کهکشانی در فاصله 7/13 میلیارد سال نوری دور تر از زمین شناسایی شده است. ایا میتوانید وسعت کیهان را تصور کنید؟

 یعنی اگر روزگاری انسان به تکنولوژی فوق پیشرفته ای دست یابد که بواسطه ان بتواندبا سرعت نور (یعنی حد نهایی سرعت در کیهان) حرکت نماید.

 

*باز هم زمانی نزدیک به 7/13 میلیارد سال طول خواهد کشید تا به این کهکشان برسیم. ایا براستی فکر میکنید که در کیهانی با این عظمت،زمین تنها نقطه حیات است؟

*البته حیات لزوما ان چیزی نیست که ما فکر میکنیم....ما احتیاج به اکسیژن داریم و شریط جوی مناسب،اب و هواو دما و....اما تمامی موجودات به اینها احتیاج دارند؟ ایا یک موجود فضایی حتما اکسیژن مصرف میکند؟

*یک مثال ساده: یک ماهی قرمز درون یک تنگ اب تمام درکش از زندگی و دنیا همان تنگ اب است اما براستی ایا زندگی او همان است؟ ایا دریایی نیست؟ بیرون از تنگ او چه؟

*ما که بیرون از اب هستیم میتوانیم این را درک کنیم....حال خود را جای ماهی بگذاریم اگر قرار باشد تفکرات ما مانند ان باشد هستی خود وجهان را خلاصه در زمین و منظومه شمسی میبینیم !!!!

 

امیدوارم لذت برده باشیدلبخند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 29 دی 1396برچسب:, | 19:44 | نویسنده : yasaman |